27.11.2012

Sevilesi Japon Dizileri


Selam canlar son haftalarda bloğu sık güncelleyemez oldum. Sanırım bu gidişlede bir seneliğine ara vermek zorunda kalıcam, zira kurum sınavlara hazırlanıyorum ve cidden dersler çok ağır. Ciddi bir çalışma olmadıkça kazınılmayacağı gün gibi ortada o yüzden bütün hobilerimden bir seneliğine fedakarlık yaparak  kafama koyduğum hedefleri tam on ikiden vurmak istiyorum. Bir iki hafta içinde bloğa ara vericem bu süre zarfında taslaktaki yazıların ne kadarını yetiştirebilirsem artık yazmaya çalışıcam. Gitmeden önce daha geniş bir yazı yazarım inşallah o yüzden bu yazının amacını daha fazla saptırmadan kapatıyorum bu konuyu.

Daha önceden söz verdiğim gibi sevdiğim dizilerin japon versiyonunu da yazıyorum sonunda. Burda kore versiyonunu daha önceden yayınlamıştım. Bunun haricinde çok uzun bir süre başka liste yapmıcam zati yapamıcam o da ayrı bi konu. Önceki listede olduğu gibi burada da diziler arasında herhangi bir sıralama yapmıcam şu an aklıma hangisi gelirse yazıyorum. Hayde başlıyalım:

Hana Yori Dango


Makino ülkenin en elit okuluna girmeyi başaran yoksul bir kızdır. Okulun en zengin züppelerinin oluşturduğu F4 takımı insanları istediği gibi yönlendirmektedir. Kurallara uymayanlara ise kızmızı kart verip hayatlarını zehir ederler. Makino'nun tek istediği sakin bir okul hayatı yaşamaktır lakin arkadaşını kurtarmak isterken F4 ile karşı karşıya kalır ve macera başlar... (Romantik-komedi)

Bu diziyi bilmeyen yada izlemeyen kaldı mı:) Hana Yori'yi listenin ilk sırasına yazmamım nedeni ilk göz ağrısı olmasındandır. Belki en sevdiğim capon dizisi değil ama en güzellerinden olduğu kesin. Zira bu dizi o  kadar sevildi ki bir çok uzakdoğu ülkesi kendilerine uyarlayarak tekrardan çektiler. Ben ilk olarak kore versiyonunu (Boys Over Flowers) izledim ama caponlarınkini nedense daha çok sevdim. Belki Doumyouji'nin içtenliği ve başroldeki kadın oyunculardan kaynaklanıyor olabilir. Bu arada eğer yalnış hatırlamıyorsam dizinin iki sezonu çekildi ve birde filmi vardı galiba. Güzel hoş bir diziydi özelliklede Japon dizilerine yeni başlayanlar için en iyi başlangıç dizi düşünüyorum.

Not: TRT Okul yeni kore dizisi olarak BOF dizisini yayınlama kararı almış. Ve dizinin isminide Yaban Çiçeği koymuşlar. Tekrar ediyorum Yaban Çiçeği! Allasen bu ne ya:P Yaban Çiçeği... Hala inanasım gelmiyor, ula bari adam akıllı bi isim bulamıyonuz bi zahmet sorun google amcaya hemencik söyleyi versin dimi ama:)

Koizora – Sky of Love


Her klasik japon kızı gibi Mika da lisede aşık olmak istemektedir. Ama ilk öpücüğünü okulda aklına gelebilecek son insan olan Hiro'dan alır. Beyaza boyanmış saçlarıyla asi bir görünüş çizen Hiro zamanla Mika'nın kalbini kazanır ama... (Romantik-dram) 

Amasını da izleyip görün artık:) Öncelikle hemen bir konuya açıklık getireyim. Koizora türkçe adıyla Gökyüzü Aşkı ilk olarak 2007 de film olarak çekildi. Daha sonra aynı isimle ve biraz daha genişletilmiş bir konuyla 2008 yılında diziye çevrildi. Ve şunu söyleyeyim filmini mümkünse izlemeyin, gidişat itibariyle saçma salak bir yöne doğru gidiyor. Siz direk diziyi izleyin, en azından konuya daha fazla duygu yüklenmiş ve olaylar biraz daha makul bir şekilde değiştirilmiş. Bittiğinde yüzünüzde buruk bir tebessüm bıraktıran sevimli bir dizi, izlenir yani.

Hanazakari no Kimitachi e


Konu olarak kısaca; azimli kızımız Mizuki'nin erkek kılığında Yakışıklılar Cenneti'ne sızmasıdır. (Komedi-okul)

Bence bu dizi caponları komedi türünde çektikleri en iyi dizi! Zira Hana Kimi'nin bu zamana kadar diğer ülkelerde bir çok benzerleri çekildi ama hepsi içinde konunun işlenişi, karakter seçimi gibi konularda en iyi japonlarınki. En son kore versiyonu çekilmişti göz atmamla kapatmam bir oldu zati, adamlar yine napmış etmiş güzelim diziyi klasik kore dizilerine çevirmiş. Ve bence dizinin en güzel sahnelerini oluşturan yurtlar arası yarışmaları kesip atmışlar. Kusura bakmayın korecanlarım ama diziyi batırmışsınız, yakuşuklu oyuncular ve renklendirme seçiminiz bile bu işi kurtarmıyor. Hana Kimi candır ama işin içine Nakatsu girince;)
Nobuta wo Produce


Okulda popüler olan ve bu popülerliği korumaya çalışan Shuji (Kame), kendine has hareketleriyle sevimlilik abidesi Akira (Yamashita Tomohisa), okula yeni transfer edilen sessiz ve utangaç Nobuta (Maki Horikita). Bu üç farklı karakterdeki incancıkların yolu Nobuta'yu adam etmek için birleşecektir. (Komedi-dram-okul)

Konkon selamı^^
Dikkatinizi çekmek isterim ki Kame ve Pi aynı dizide, üstüne üstlük aralarındaki arkadaşlık ve karakterler çok tatlı. Kame'nin oyunculuğunu her zaman sevmişimdir ve beni hayal kırıklığına pek uğratmamıştır sağ olsun. Maki'ye ise acaip bir gıcıklığım var, tamam kadının oyunluğu güzel olabilir ama bir soğukluk var aramızda, yıldızımız hiç barışmadı gitti. İnadıma yapar gibi bütün dizilerde de bu kadını oynatıyorlar ya. Ve Pi! Bence dizinin en tatlı karakteriydi, kendine has haraketleri, selamlamaları, umursamaz halleri... Pi'nin daha önceki dizilerini de izlemiştim ama hiçbirinde burdaki kadar içten ve mimiklerini bu kadar çok kullanan bir karakteri oynamadı yani bana göre. Sevimli güzel dizidir vesselam.

One Litre of Tears


Aya bir tür omurilik hastalığına yakalanmıştır ve bu hastalık Aya'nın haraketlerini her geçen gün kısıtlamaktadır. Aya'nın hayatla mücadelesi, ailesi ve arkadaşlarıyla olan ilişkileri üzerine kurulu bir dizi. (Dram)

Japonların çok iyi dram dizileri çektiğini her fırsatta dile getirmiştim. Ve bu dizi dram anlamında benim için birinci sırada yer alır. Zira bu dizi bu zamana kadar en çok ağladığım yapımdır desem abartmış olmam. Herşeyden önemlisi konu gerçek hayattan alınma, Aya'nın yaşadıkları günlüğünün ve annesinin yardımlarıyla senaryo haline getirilmiş. Annesinin ricasıyla bi tane değişiklik yapılmış onun haricinde hepsi orjinal. Bunun bilincinde olarak diziyi izlemek cidden çok farklı, özelliklede Aya'nın içinden söyledikleri beni bitirdi... Başrolde oynayan kızada ayrıca helal olsun.

Operation Love


Bir adamın pişmanlıkları üzerine kurulu ilginç bir dizi. Ken ilkokuldan beri tanıdığı Rei'yi sevdğini bir türlü kendine itiraf edemez ta ki Rei başkasıyla evlenene kadar. Pişmanlığı öyle büyüktür ki bir peri (!:)) yardımına gelerek hatalarını düzeltmesi için ona şans verecektir. (Romantik-fantastik)

Biliyorsunuz ki bu dizinin de aynı isimle kore versiyonu çıktı. Ve şunu farkettim ki ben japon versiyonunu sırf Pi'nin ''Haluliya cassss'' repliği için sevmişim. Bu replik olmayınca bir yanım eksik kaldı sanki:) Sakin ilerleyen ama farklı bir yapımdı.

Rich Man, Poor Woman


Kıvrak zekası sayasinde iş hayatında kısa sürede yükselen Toru'nun çevresinde gelişen olayları ve hayatına bir anda dahil olan Chihiro Sawaki isimli kadını anlatmaktadır. (Romantik-komedi)

Sanırım bu dizi 2012'ye damgasını vuran en güzel japon dizisiydi. Her yerde yazıldı çizildi, ki sonuna kadar da haketti. Zira bu zamana kadar iş hayatının zorluklarını bu kadar net ve eğlenceli anlatan bir yapım daha yok. Dizinin ismi her ne kadar klasik olsada kendi yepyeni. Ayrıca şunu söylemezsen çatlarım; Shun Oguri yakuşukludur, iyidir, hoştur ama ilk defa bu adamın oyunculuğuna hayran kaldım öldüm bittim o derece yani:) Hana Kimi'deki rolünden sonra Toru karakteri ilaç gibi geldi valla...

One Pound Gospel

Yetenekli bir boksörün kontrol edilemeyen iştahı üzerine kurulu bir komedidir. Hatanaka Kosaku kendi sikletinde yarışa bilmesi için belli bir kiloda kalması gerekmektedir fakat bu onun için hiçte kolay değildir. (Komedi-spor)

İlk başta dizinin yukarıdaki resmine aldanıp boksla ilgili saçma salak bişey sanmıştım. Tamam yine saçma salak (^^) ama en azından dizi beklediğimden çok daha eğlenceli ve konunun gidişatı boks üzerinden güzel bir şekilde aktarılmış. Ayrıca dizi boyunca Kame-kunnn nidalarıyla az dolaşmadım değil. O nasıl bir oyunculuktur yahu yirim ben seni yirim:)
***
İşte japon dizileri arasında benim en çok sevdiklerim bunlar. Cidden severek izlediğim başka varmıydı hatırlamıyorum. Sizinde izlenmezse olmaz bunu nasıl unutursun dediğiniz diziler var mı? Ha aklıma gelmişken bir ara Love Shuffle, Gokusen ve Hotaru no Hikari dizileri ortalıkta dolanıyordu, bu dizilerin baya seveni de var bildiğim kadarıyla. Ama ben nedense bu üç diziyide çok fazla sevemedim. Zati bazılarını tamamlayamadım bile. Bilemiyorum acaba finaline kadar izlesem sever miydim zira güvendiğim bloglarda da görmüştüm bu dizileri, bendemi bir sakatlık var anlamadım ki. Neyse canım zorlamanında bir alemi yok zevkler ve renkler deyip konuyu kapatıyorum;)

Çok tatlı ya:)

Oh be bu da bitti sonunda
Kendinize iyi bakın canlar.
Jane;)

38 yorum:

  1. Ellerine, gönlüne , klavyene sağlık :DD
    Her daim gibi çok keyifli bir yazı paylaşmışsın.... bu arada her dizi hakkında ki tüm görüşlerine katılıyorum....

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. kimi wa petto çok keyifle seyretmiştim , keşke biraz daha devam etseydi dedirtenlerden...

      Sil
  3. Nobuta wo Produce dizisine o kadın yüzünden bir türlü başlayamadım. Yamapi ve Kame'yi çok severim ama bu kadına olan antipatim onlara olan sevgimden daha ağır basıyor sanırım. Bunu aştığım zaman ben de izlemeye başlayacağım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nobuta olmazsa o dizi bir işe yaramaz ama Maki'nin ortaya koyduğu oyunculuk izlenmeye değer.

      Sil
  4. Ben neden Japon dizisi izlemiyorum ki? Aslında Hanazakari no Kimitachie'yi bu gün arkadaşımla konuştuk o izlemiş bir ara ben de başlamalıyım diye düşünüyorum :) ama daha yarım bıraktığım İljimae'yi bitirmediiim :( neyse artık bir boşlukta da buradan seçer seçer izlerim^^
    Bu arada nerelerdeydin unnicim özledik yahu :)

    YanıtlaSil
  5. Ben de Pofuduk gibi bir türlü alışamadım japon dizilerine. Birkaç kere başına oturdum oturmasına ama pek sarmadı. Bir gün yine izleyesim gelirse tavsiyelerini dikkate alacağım. :))

    YanıtlaSil
  6. ben de hotarucu ve love shuffle'cıyım. hatta bi de buzzer beat'çi :) ama senin anlattıklarını da (koizora hariç) çok sevmiştim. koizora benim sevkime göre fazla dramdı :S 1 litre of tears'ı izlemedim tahmin edeceğin gibi ;) ellerine sağlık canım, sen gene de çalışmana ara verdikçe uğra bloga olmaz mı? ;)

    YanıtlaSil
  7. Ben şu ana kadar sadece 1 adet japon dizisi seyrettiiim.. Utanıyorum kendimden :P :D Bu yazdıklarını dikkate alarak önce sky of love sonra da şu en ağlatan diziyi izleyeceğim kore delisi ablacım :D Teşekkürler bu keyifli yazı için :)

    YanıtlaSil
  8. Blogspot yine kafayı yedi galiba, tek tek yorum yazamıyorum o yüzden toplu yazıcam;)

    @Selocann: Çingum seni çok iyi anlıyorum o kadına bende öyle uyuz oluyorum ki, ula sevdiğim tek bir dizisi bile yok! ama naparsın insan sevdiği için çiğ tavuk bilem yiyor:))

    @Pofuduk: Canımcım kore dizileri bezen insanı çok bunaltıyor işte o zamanlarda capon dizileri ilaç gibi geliyor. Hiç izlemeyen için biraz garip gelebilir caponların tepkileri(tepkisizlikleri) ama zamanla alışıyor insan. Hana Kimi çok doğru bir seçim kesinlikle izle, en azından eğlenceli;) Ahh beni hiç sorma, Kpss belasıyla uğraşıyorum hiç zamanım yok aslında buraya hiç uğramam gerekiyor ama napım dayanamıyorum ki:))

    @Sulli: Dediğim gibi canımcım capon dizilerine ilk başlayanlar için hangi diziden başladıkları çok önemli. Kore dizilerinin sıcaklığına o kadar alışmışız ki bunların soğuk gelmesi çok normal ama capon dizilerinin içindende güzel yapımlar çıkıyor, göz atmak lazım;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya bu şubat tatilinde başlamalıyım artık ^^ ve de unnim inşalah istediğin gibi biter şu KPSS. Sen uğra ama yine de uğra :))

      Sil
  9. @hikaruivy: Bu dizilerinde sevenleri var diye özellikle yazdım bir kaç kişi daha vardı ama ilk sen ve bunusevdim aklıma geldiniz, baya takıp ediyodunuz tabi bende sizi:) Her ne kadar kendime kızsamda malesef arada geliyorum bloğa çingum, varsa bloglardaki yeni yazları okup kaçıyorum;))

    @Minoz: Normaldir minozcum çoğu kore dizilerinde başkasını izlemiyor, hepsi değil ama diğer uluslarda da güzel diziler var. Denemek lazım;)

    @Klein: :))

    YanıtlaSil
  10. Kore Delisi abla! Koizaora sadece 6 bölüm mü? :/

    YanıtlaSil
  11. one litre of tears adını görünce bile içim bir hüzün dolar hayatla ilgili en önemli dersi veren dizilerden biri ve gerçek bir olaya dayandığını da göz önünde bulundurmalıyız.ben filmlerini daha çok seviyorum japonların ama dizileri de az bölümlü olduğu için sıkmıyor güzel emeğine sağlık :))

    YanıtlaSil
  12. Switch girl kesinlikle izlenmeli..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum bunun dışında mutlaka izleyin diyeceğim filmler : playfull kiss , vampire boy

      Sil
  13. Canım birtanesin sayende gönlüme göre buldum dizileri...

    YanıtlaSil
  14. Yaban çiçeği haha . Hele o türk versiyonu varya gerçi sıkıntıdan izliyorum ama dizi mahvetmişler :D Hani türk filmi vara yaban diye puahah ondan bulmuşlar te allahım :D

    YanıtlaSil
  15. Asya dizileri izlemeye ilk olarak japon dramalarından ve ilk hana yori dangodan başlamıştım. Kendime göre de epey izlemişim aslında 6-7 tane falan :) Sonra Kore drama larına başlayınca japon dramalarını bıraktım ama kore dramalarından da sıkılınca geri dönüyorum sanırım japon dramalarına :) (ki kore dramalarından da izlediysem herhalde en fazla 10 tane izlemişimdir :D ) Listene ve yorumlarına bakarak söylüyorum; dizi zevkimiz benziyor gibi :) Senin yaptığın liseteden 4 tanesini izlememişim onlardan 3 tanesi ilgimi çekti onlarıda ekledim izleneceklere, tavsiye olarak da Atashinchi No Danshi eğlenceli bir diziydi :)
    Ayrıca takibe de aldım >.<

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin...
      Altın Zen sen daha yedi taneden felan sıkılıyosan durmadan millet değiştirip durursun işin zor valla:) Ben artık ciddi derecede sıkılma safhasına geldiğim için şimdilerde hintlilere takıldım, koreden de japonlardan da sıkıldım ne zaman ki adam akıllı bir dizi çekerler ancak o zaman dönerim:) Bahsettiğin diziyi izledim canım ama başroldeki kızı yani Maki'yi sevmediğim için diziyi mundar ettim. Yukarıdaki liste izlediklerim arasında en sevdiklerim tabi japonlar güzel dizi çektikçe listede devam edicek inşallah. Sağlıcakla kal...

      Sil
  16. Derleme için çok teşekkür ederim titizlikle hazırlamışsınız bende burdan gördüklerimi izlemeye başladım sayenizden kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için ben teşekkür ederim böyle dizi sitelerinden yorum almak beni ayrıca mutlu ediyor, işinize yaradıysa ne mutlu bana;)

      Sil
  17. çooook teşekkürler.....

    YanıtlaSil
  18. ya sayenizde merak ettiğim dizileri buldum çok sağolun

    YanıtlaSil
  19. ben 2 tane japon dizisi izledim o da hana yori dango ve sky of love muhteşem yapıtlardı ama japon diizleriinn görüntüsü berbatt korelerinki camcanlı harika bide erkekleri kızları değişik geliyor ama güzel yapımlar hep japonlardan çıkıyor yalan değil daha çok animelerini izliyorum ne desem az olur superler konu bakımından aslında onlardan animeden diziye çeviriyorlar ama sadece 2 tane izledim ama ekliyeceklerim sizin yazınızda oldu en kısa zamanda bakacam .ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum ;) Korelilerin görüntü kalitesi ve oyuncuları on numara, japonların ise konuları orijinal. Ve animeler özellikle de son yıllarda şahane animeler yayınlanmaya başladı izlenmeli. Rica ederim ;)

      Sil
    2. :) aynı fikirde olmamıza sevindim admin :)

      Sil
  20. Bu yazıyı iki senede bir okurum. O kadar güzel bir anlatımın var ki. Çok seviyorum bloğunu

    YanıtlaSil
  21. En alttaki gife bittimm😍😍o ne tatlışlıktır öylee

    YanıtlaSil
  22. Japon dizileri yazınız özenle hazırlanmış çok ayrıntılı. Gerçekten çok kaliteli bir siteniz var.

    YanıtlaSil
  23. Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  24. Japonları çok seviyorum bu yüzden Japonca öğrenmeye başladım.Keşke bu söylediğiniz diziler bizim televizyon kanallarımızda da olsa .Yayınlayan başka bir kanal varsa lütfen yazın.

    YanıtlaSil
  25. Ooeration love nerden izleyebilirim?

    YanıtlaSil
  26. kurosaki kun no iinari nante naranai bu dizinin kore versiyonu varmı bulamadım varsa kore versiyonunu söylermisin

    YanıtlaSil

[Bilgilendirme: Saygı sınırlarının çiğnenmemesi adına gönderilen yorumlar yönetici onayından sonra yayınlanmaktadır.]

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...