26 05 2015

Yeni Yetme Kore Dizileri

Yeni başlayan ve devam eden Kore dizilerden göz attıklarımı kısaca yazayım. Sözde dizi izlemiyorum ama isimleri sıralayınca listemin yine ne kadar kabarık olduğunu farkettim. Birazdan bahsedeceğim dizilerin sadece bir kaç bölümünü izledim, bu nedenle yazacaklarım ilk izlenimlerimdir ileriki bölümlerde ne olur bilemem. Bu ayrıntıyı dikkate alarak okuyunuz. Finaline kadar kendini izlettiren dizileri ayrı ayrı yazı yazarım inşallah, diğerleri bu yazıyla birlikte hafızamın derinliklerine gömülecektir:)


Sensory Couple


Erkek baş rolümüz kız kardeşinin öldürülmesi üzerine polis olur ve kardeşinin katillerini aramaya başlar. Kadın baş rolümüz ise isim benzerliğinden dolayı öldürülmekten kurtulur. Her iki baş rolümüzde geçirdiği travmadan dolayı biri fiziksel acıyı hissetmemekte diğer ise kokuları görebilmektedir.

Bu diziye sırf  Yoochun şukelası var diye başladım. Haksızlık etmek istemem ama sevmedim yahu, bir şeyler eksik bu dizide zira izlerken sıkıldım. Sonuç olarak izlemeyi bıraktım.


Who Are You - School 2015


Lisede öğrenciler arasındaki şiddeti konu alan gençlik dizisi.

 Minnak olmasına rağmen yaşından çok dizide oynayan Kim So Hyun kızımızı severim, zaten dizinin yıldızı da o. Resimde görünen sarı kafa Yook Sung Jae, Plus Nine Boys dizisinde oynayan benim tabirimle köpek yavrusunu burada da görünce pek sevindim. Lakin bu velet  Reply 1994 dizsinde de oynamış. Ben niye hatırlamıyorum yahu, rolü çok mü küçüktü acep. Bu veledi Reply dizisinde hatırlayan varsa hangi roldeydi hayrına biri söylesin! School dizisine gelecek olursak konu ilgi çekici, oyuncular fena değil. Sonuç olarak izlemeye devam.


Falling for Innocence


Şirkette yönetici olan ve soğuk tavırlarıyla tanınan Kang Min Ho, kalp ameliyatı olarak sağlığına kavuşur. Lakin ameliyattan sonra daha önce olmayan alışkanlıklar edinir ve farklı davranmaya başlar.

Neden bu kadın ya! Allah sahibine bağışlasın lakin bu kadını da oyunculuğunu da sevmiyorum, tek kelimeyle donuk. Bütün olumsuzluklara rağmen Jung Kyung Ho'nun oyunculuğu yine şahane. Sonuç olarak izlemeye devam.


Let’s Eat 2


Doo Joon yeni komşularıyla ve yeni yemeklerle maceraya kaldığı yerden devam ediyor.


Devam ediyor dediğime bakmayın ilk sezonla aynı olan tek oyuncu Doo Joon geriye kalan bütün oyuncular değişmiş. Gerçi ben bu dizisi sırf yemekleri için izliyorum o yüzden değişiklikler beni pek ilgilendirmiyor:)) Benim gibi kilo almada sorun yaşayanlar için bu dizi birebir. Acıkmadığınızda açın bir yemek sahnesi izleyin, tabi sizde yanınıza yiyecek bir şeyler almayı unutmayın. Dizi yayınlanan son bölümlerinde klasik kore dizilerine doğru kaysa da benim izleme amacım hala değişmedi. Sonuç olarak yemek sahnelerini izlemeye devam.


Warm And Cozy


Farklı amaçlarla ve umutlarla Jeju adasına yerleşen iki arkadaşın maceralarını anlatan bir dizi.

Bu dizinin ilk bölümü çok saçmaydı ya! İkiz kardeş muhabbeti o kadar saçma bir şekilde anlatılmış ki bir ara bırakıyordum diziyi. Sonra bir izledim devamı geldi, güzel olduğundan mı? Bilemicem, henüz herşey için çok erken. Yinede izlettiriyor dizi kendini. Yada Yoo Yun Suk sayesindedir:) Sonuç olarak izlemeye devam.

Şimdilik bu kadar
sağlıcakla kalın...

24 05 2015

♫Akşam Olur Karanlığa Kalırsın♫

Bir türkü bu kadar güzel olup da her söyleyene yakışabilir mi! Hala dinlemekten bıkmadığım çok güzel bir türkü ''Akşam olur karanlığa kalırsın''. Bilmiyorum sadece ben mi bu kadar etkileniyorum ama bu türküyü her dinlediğimde içim cız ediyor. Türkünün sözlerini yazan kişinin ağıdını en derinden hissediyorum... 


Eylem Aktaş yorumuyla Akşam Olur Karanlığa Kalırsın



Akşam olur karanlığa kalırsın
Derin derin sevdalara dalarsın
(Oy gelin gelin sevdalı gelin öldürdün beni)

Beni koyup yad ellere varırsın
Sana zulüm bana ölüm değil mi
(Oy gelin gelin sevdalı gelin öldürdün beni)

Bülbül ne ötersin yuvan mı yoktur
Yoksa benim gibi sevdan mı çoktur
(Oy gelin gelin sevdalı gelin öldürdün beni)

Sar'altın yaptırsam yarin boynuna
Vallah güzellerin düşmanı çoktur
(Oy gelin gelin sevdalı gelin öldürdün beni)

Odası toz olmuş dolabı duman
Uyan kömür gözlüm uykudan uyan
(Oy gelin gelin sevdalı gelin öldürdün beni)

Ellerin elime değdiği zaman
İster ölüm olsun ister ayrılık
(Oy gelin gelin sevdalı gelin öldürdün beni)

23 05 2015

Leyla ile Mecnun - Aaja Nachle


Aaja Nachle 2007 yapımı, müzikal ağırlıklı bir Hint filmi. Bende yıllar önce izleyip bir kenara attım lakin video siteleri devamlı bu filmin şarkılarını karşıma çıkarıp duruyor, madem bu film peşimi bırakmıyor bloğa da yazayım tam olsun dedim.

Konusu: Sevdiği adamın peşinden amerika'ya giden Dia(Madhuri Dixit), dans hocasının hastalandığını duyunca kasabasına geri döner. Geldiğinde dans etmeyi öğrendiği Aaja Nachle adındaki açık hava tiyatrosunun yıkılıp yerine alışveriş merkezi kurulacağını öğrenir. Buna mani olmak için harabeye dönmüş sahneyi tekrardan canlandırmaya çalışır...

Film güzeldi ama illa izleyin diyeceğim bir yapım değil yani klasik hint filmlerinden biriydi. Filme dair belkide tek artı şarkılar ve dans gösterileriydi.

Hala izlememiş ve izleyecek olan varsa bundan sonrasını okumasın!

Hint yapımları zaten şarkısız-danssız olmaz. Filmin türünde müzikal yazısını görünce ''Daha ne kadar ileri gidebilirler ki'' dedim ve cevabımı aldım. Tek kelimeyle ba-yıl-dım filme değil, filmin sonunda gösterilen Leyla ve Mecnun müzikaline! Şarkı, sözleri, oyuncular, dans, kıyafetler, görsel efektler çok sevdim ya. Belkide bu kadar güzel olmasını beklemediğimdendir.

Filmde söylenen diğer şarkılarda güzeldi ama benim aklım Leyla ve Mecnun da kaldığı için onları es geçiyorum. Gösterinin Türkçe alt yazılısını aradım ama ne hikmetse bizimkiler en baştan çevirmemiş(yada ben bulamadım) buradaki videodan yarısını alt yazılı izleyebilirsiniz. Ben yinede orijinalini ekliyorum, gösteriyi tekrardan izlemek isteyenlere iyi seyirler...


20 05 2015

İzmir'in Havasına Güven Olmaz!

Dünya üzerinde yaşanan bütün hava olaylarını İzmir de bir günde yaşayabilirsiniz. Bu nedenle ''İzmir'in havasına güven olmaz.'' diye boşuna demiyorlar. Misal bugün evden çıkarken tam bir yaz havası vardı. Haftalar öncesinden yazlıkları çıkardığımız için millet(bende dahil) incecik elbiselerle dışarı çıkmış. Alsancak'a bir geldim saniyeler içinde dolu ile birlikte sağanak yağış başladı. Öyle kötü bir yerde yakalandım ki otobüs durağından başka sığınacak bir yer yoktu etrafta, haliyle o şiddetli yağmur başımdan aşağı bir güzel yağdı. Dolu o kadar büyük ve şiddetliydi ki bütün taksi ve otobüsler arabaların ön camları kırılmasın diye durmak zorunda kaldılar. Yarım saat içinde bütün yollar su gölüne döndü. Tepeden tırnağa ıslansam da insanüstü çaba harcayarak kendimi metroya attım çok şükür. Böyle şiddetli bir yağmuru en son on dört sene önce yaşamıştım, biran gök delindi zannettim öyle feciydi...


Not: Resimler alıntıdır... Resim çekecek zamanım yoktu canımı kurtarmakla meşguldüm:)

Lakin işin komik tarafı, metroya bindikten üç-dört durak sonra insanlar acayip acayip bakmaya başladı. 'Lan bunların dertleri ne'' derken milletin kupkuru olduğunu farkettim! Meğersem Alsancak da kıyamet koparken Buca da yağmur saniyelik çiseleyip gitmiş:s Bazıları bana bakıp ''Kız sırılsıklam olmuş hayırdır yağmur mu yağmış!'' diyenler vardı ya:( Oğlum ben orada ölüm-kalım savaşı verdim hatta bir ara otobüsler çalışmazsa korkusu yaşadım bunlar neyin kafasında... Demem o ki İzmir böylesine renkli bir şehir, metroya bindiğinizde yazı yaşarken indiğinizde kışın ortasında kalabilirsiniz. Biz bile hala bu duruma ayak uyduramazken şehre yeni gelenlerin Allah yardımcısı olsun ;)

9 05 2015

Bu ülkede...



Bu ülkede Diyanet İşleri Başkanı bile faiz istiyorsa
bir durup düşünmek lazım...


8 05 2015

Doğuş Otomotiv Trafik Hayattır!

Araç kullanırken telefonla konuşmayın, hayatı susturmayın!
Çünkü Trafik Hayattır!

Hayatımızın en önemli unsuru haline gelen trafik güvenliği konusunda farkındalık yaratmayı hedefleyen ve örnek uygulamalar geliştiren Trafik Hayattır platformu iletişim faaliyetlerine ara vermeden devam ediyor. Toplumsal sorumluluk alanı içerisinde trafik güvenliğine öncelikli olarak önem veren Doğuş Otomotiv, Trafik Hayattır ile trafikte saygı kültürünü yaygınlaştırmayı hedefliyor.
Trafik güvenliği konusunda Türkiye’nin en istikrarlı kurumsal sorumluluk markası haline gelen Trafik Hayattır platformu 10 yılı aşkın süredir, çeşitli bilinçlendirme projelerini başarıyla yürütüyor.
Trafik güvenliğini ve yaya güvenliğini sağlamada en önemli unsurlardan cep telefonu kullanımına, farklı projeleriyle dikkat çeken Trafik Hayattır platformu, yeni bir animasyon yaparak ‘araba kullanırken cep telefonu ile konuşmanın’ dikkat dağınıklığına sebep olduğunu vurguluyor.
Cep telefonu kullanımı her geçen gün artıyor. Buna paralel olarak şehir içi kazalarında da artış söz konusu. Cep telefonu ile konuşmanın reaksiyonları %80 azalttığı gerçeğini göz önüne alırsak Trafik Hayattır bu konuya eğilerek doğru bir strateji uyguluyor.
Bir boomads advertorial içeriğidir.

29 04 2015

Benim Memleketim...

Her ne kadar sık aralıklarla yazı yazamayacağım desem de bu videoyu görünce dayanamadım:)
İtalyan bir turistin gözünden yaklaşık üç buçuk dakikada Türkiye turu yapmaya ne dersiniz...



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...