5 03 2015

Healer - Şifacı


Son yıllarda yayınlanan tekdüze konularla beni kendinden uzaklaştıran uzak doğu dizileri iki kaliteli yapımla karşıma çıkarak gönlümü almayı başardı. İlk olarak, finalini uzun zaman önce yapıp yazmaya fırsat bulamadığım Healer dizisiyle başlıyorum.

''Büyük lokma ye, büyük konuşma'' sözüne mazhar olan bu dizinin oyuncu listesinde Park Min Young hatununun ismini görünce ''Yine mi bu kadın!'' deyip kapattım sayfayı. Kolay kolay bir oyuncuya uyuz olmam ama oyunculuğunu hiç sevmediklerim de yok değil hani. Bu kadın da onlardan biri, bana göre tek düze ve yapay oynuyor. Buna rağmen bütün dizilerine de bakmışımdır, yine düzeni bozmayıp bir göz atayım dedim. Ve dizinin finalini yapıp geldim:)

Konusu: Jung Hoo (Ji Chang Wook) Healer [Şifacı] kod adıyla gece kuryeliği yapmaktadır. Gece kuryeleri özel olarak eğitilmiş kişilerden oluşup, müşterilerin istekleri doğrultusunda getir-götür işi yapan kimselerdir. Young Shin (Park Min Young) ise küçük bir kanalda muhabirlik yapmaktadır. Şifacının bir sonraki görevi Young Shin'i araştırmaktır, bu sayede ikilinin yolları geçmişte olduğu gibi gelecekte de bir kez daha kesişir... Romantik, komedi ve aksiyondan oluşan 20 bölümlük bir dizi.



Dediğim gibi Park Min Young hatununu bu zamana kadar oyunculuk anlamında hiç sevmedim lakin ilk defa bir dizide oyunculuğunu sevdim. Öncekine nazaran kadın baya bir değiştiği için eleştiri almış ama ben pek önemsemedim aksine kısa saçlarını beğendim ve başrol oyuncusuyla da çok yakıştırdım.

Ji Chang Wook şukelası! Ya sen niye bu kadar tatlısın yahu yirim seni Dizide çekirge misali oradan oraya zıplayıp durdu bu ayrıntılar gözümüze batmadı değil lakin dizideki karakteri o kadar güzel olmuş ki kıyamıyor insan:)

İlk bölümlerde kafanız fazlasıyla karışabilir, zira kimin eli kimin cebinde pek anlaşılmıyor ama ilerleyen zamanlarda konuyu güzel bağlıyorlar o yüzden bırakmayın. Dizide sadece iki noktayı hiç sevmedim birincisi; kız her şeyi çok geç anladı. İkincisi ise randevu sahnesi, bana çok itici geldi sevmedim. Ajumma ve Bong Soo karakterini çok sevdim diziye renk kattılar. Neyse ayrıntıya da girmek istemiyorum açıkçası, küçük aksaklıklar haricinde dizi çok güzeldi. Konu, işleyişi, oyuncular arasındaki uyum ve şarkılar hepsi çok güzeldi. Bu yılın en iyi dizilerinden biriydi izleyin canlar.

Healer OST - Ben (벤) BeBe Mignon

Not: Şifacının taktığı o gözlüklerden bende istiyorum!


28 02 2015

Elin Oğlu...


Güney Kore'de Abnormal Summit adıyla bildiğimiz şov programı Elin Oğlu adıyla ülkemizde de yayınlanmaya başlayacak. Uzun zamandır elemeleri devam eden programda 2 sunucu ve ülkemizde yaşayan 8 yabancı yer alacak.

Anladığım kadarıyla şov orijinalinin birebir aynısı, tek fark sunucuların iki kişi olması ve katılımcıların sekiz kişiye düşürülmesi. Ki ben sayının düşürülmesine çok sevindim Abnormal Summit de üye sayısı çok olduğu için bazen hiç söz hakkı alamadan bölümü tamamlayanlar vardı. Programın ismini de sevdim ''Elin Oğlu'' konuya gayet uygun olmuş. Üyeler hakkında henüz tam bir bilgi verilmemiş o yüzden sadece çıkarımda bulunabiliyorum ve ilk dikkatimi çeken üyelerin yaşları oldu. Sanırım bizdekilerin yaş ortalaması Kore'dekine nazaran daha yüksek. 

Bakalım program ne kadar tutulacak, üyelerin karakterleri nasıl ve bence en önemlisi sunucular bu işi kıvırabilecek mi? Herkes gibi merakla beklemedeyim...

Programın gidişatına göre
ilerleyen günlerde daha ayrıntılı
bir yazı yazarım inşallah;)



26 02 2015

Asıl Sorun Sende!



Günlerdir kafamın içinde dönüp duran binlerce düşünceyle boğuşuyorum. Dilim döndüğünce derdimi anlatayım deyip geçtim bilgisayarın başına. En son üçüncü sayfayı da bitirip dördüncü sayfaya geçince duraksadım ''Ne kadar çok şey yazmışım'' dedim halbuki daha yazmadığım onca şey varken... Ve yazdıklarımın hepsini sildim. Gördüm ki ülkemizde yaşanan tecavüz, kadına şiddet olaylarının failleri sadece o yada bu değil herkes! Bir olay olduğunda zanlıya şöyle ceza verelim böyle asalım demekle sorunlar çözülmüyor, giden hayatlar geri getirilemiyor. Ateş yine düştüğü yeri yakıyor o kadar.

Çekirdek aileden tut devlete kadar bu konu hakkında o kadar çok yanlış yapıyoruz ki artık doğruları göremez olduk. Daha 13 yaşında reşit olmayan bir çocuğa ''Kendi rızasıyla...'' ibaresini kullanan, kendisine sığınan kadını hastanelik olmadan yada öldürülmeden haklı görmeyen hukukumuz da yanlışlık yok mu? Ya da daha doğmamış bebeğin bile yaşam hakkını korurken bir insanın tecavüze uğrayıp yaşam hakkını (hayatta olması bu gerçeği değiştirmez) elinden alan zanlıya bir yıl verip salan adalet sistemimiz çok mu normal? Peki ya kendisinin de kadın olduğunu unutup erkek evlatlarını kadınlara karşı saygısızca yetiştiren annelere, kız çocuğuna yan gözle bile baktırmaz iken erkek çocuğuna ''Erkeksin sen...'' zihniyetiyle yetiştiren babalara ne demeli? Oğlunun yan gözle baktığı diğer kızlarda başka ailelerin göz bebeği değil mi! Toplum baskısı dedikleri illet apayrı bir durum. Kadınların toplumun yarısını oluşturmasına rağmen toplum baskısına ağır bir şekilde maruz kalması ne kadar adaletli olduğunu gösteriyor aslında! Ve aile yapımızı ciddi anlamda bozduğunu düşündüğüm diğer bir husus diziler... Sırf toplumun ilgisini çekiyor diye kadına şiddeti, tecavüzü meşru gibi gösteren senaryoları ve ismi olduğu halde cismi olmayan denetim mekanizmasını kınıyorum. İçinde tecavüzü konu alan sadece dizilerin isimlerini bile sıralamaya kalksam sayfada yer kalmaz. Yazık...

Kürtaj meselesinde olduğu gibi mağdur kadınların hakkını savunmak yine devlet babaya kaldı. Bir baba kendini kız çocuğunun yerine koyarak onun sorunlarını, korkularını, gereksinimlerini ne kadar anlayabilir şüpheliyim. En azından şimdiye kadar anlamamış ki sorunların ardı arkası kesilmedi, belkide kendini çocuğunun yerine koymamıştır kim bilir...


8 02 2015

PK Film Müzikleri



Aamir Khan'ın son çıkan filmi olan PK'yi izler izlemez şarkılarını bloğa kaydetmişim. Çoğu kişi, özellikle de hint filmlerine alışkın olmayanlar şarkılardan dert yanar ama ben seviyorum ya. İlk izlediğimde biraz uzun gelmişti lakin kısa zamanda sevip bağrıma bastım. Şimdi eğri oturup doğru konuşalım hintliler hakikaten güzel şarkı yazıp söylüyorlar, bir çok filmi sırf şarkıları dikkatimi çekti diye izledim hatta film boyunca tepki vermeyip şarkının sözleriyle sahnenin muazzam uyumu beni duygulandırmıştır. Demem o ki yeni nesil hint şarkıları candır;) Dizi yazısı yazmak için geldim ama Aamir'ciğimi görünce dayanamadım, taslaklarda çürümeden önce bu postu yayınlayayım kulaklarımızın pası silinsin;)


~~~~~~~~~~~~

Şarkı: Nanga Punga Dost
Söyleyen: Shreya Ghoshal



~~~~~~

Şarkı: Love is a Waste of Time
Söyleyen: Sonu Nigam, Shreya Ghoshal



~~~~~~

Şarkı: Dil Darbadar
Söyleyen: Ankit Tiwari



~~~~~~

Şarkı: Bhagwan Hai Kahan Re Tu
Söyleyen: Sonu Nigam



~~~~~~

Şarkı: Chaar Kadam
Söyleyen: Shaan, Shreya Ghoshal





17 01 2015

PK (Peekay) - Sarhoş


Uzun zamandır yakın takibe aldığım ve sabırsızlıkla beklediğim filmi sonunda izleyebildim. Tamda Aamir Khan'dan beklendiği gibi şahane bir film çıkmış ortaya. 3 Idiots filminin yönetmeni Rajkumar Hirani ve Aamir Khan uzun bir aradan sonra yine bir araya gelip film çekeceklerini duyunca baya meraklanmıştım, beklenildiği gibi hem eğlenceli hemde toplumsal mesaj veren bir film olmuş.

Filmimimiz ismi PK, Peekay yani türkçe karşılığı olarak Sarhoş kelimesinin kısaltılmış hali. Bu film bir çok yönden gündeme bomba gibi düştü, daha filmin tanıtımları bile verilmeden bir sürü eleştiri aldı ama film gösterime girmesinden kısa bir süre sonra en çok izlenenler arasına yer aldı. Hepsinden tek tek bahsedicem ama filmi hala izlemediyseniz öncelikle izleyin gelin canlar zira spoileri bol bir yazı olacak ;) Hatta mümkünse film hakkında hiçbir yazı okumadan izleyin büyüsü kaçmasın.

Konusunu merak edenler için: PK (Aamir Khan) Hindistan'a çooook uzaklardan gelmiş bir yabancıdır. Çevresinde olanları anlamaya çalıştıkça daha da kafası karışır. Tekrar evine dönmek ister ama bir türlü dönemez. Birçoğumuzun sormaya çekindiği soruları sordukça herkes ona PK yani sarhoş deyip başından atar. Bakalım PK evine dönebilecek mi yada sorularına cevap bulabilecek mi...

Olabildiğince spoisiz yazmaya çalıştım yoksa filmdeki konu çok daha derin ve güzel. Mutlaka izleyin canlar...



Bundan sonrası spoilerdir filmi izlemeyen okumasın. 
Benden uyarması!


Aamir Khan yine toplumsal bir konuyu işlemiş filmde, din! Bir çoğunun işlemeye cesaret edemediği hele de Hindistan gibi çok farklı dinlerin bulunduğu bir ülkede bu konuya değinmek cidden yürek ister. Zaten film yayınlanmadan önce ve sonra bir sürü olumsuz eleştiri aldılar.

İlk resimler yayınlanmaya başladığında filmin ismini Peekay diye duyurdular. Peekay Hindistan da çok içki içen kişilere takılan bir lakapmış o yüzden ben kısaca Sarhoş dedim. Filmde insanların cevap vermekte zorlandığı soruları sorunca herkes ''Bu adam sarhoş'' dediği için karakterin adını Peekay koymuşlar ama ilk resimler çıkmaya başladığı için ve daha konusunu kimse bilmediği için Aamir Khan'ın fimde bir sarhoşu canlandıracağını zannetmişler. Bu yüzden özelliklede Müslüman kesimden büyük hepki almışlar ve filmin adı PK olarak değiştirdiler.

Daha sonra Aamir Khan'ın uzun süre konuşulan şu yandaki resmi yayınlandı ve cidden büyük tepki aldı. Bildiğiniz üzere Aamir Khan Müslüman ve bir Müslümanın bu şekilde soyunması tabir-i caizse şok etkisi yarattı. Takipçiler tarafından resmin farklı versiyonları yayınlanmaya başladı ve yine bir çok kesimden olumsuz yorumlar aldı.


Rajkumar Hirani ve Aamir Khan benim gözümde iki cesur adam zira tepki çekeceklerini bile bile bu filmi bu şekilde tanıtmaya ve çekmeye başladılar. Taktir edersiniz ki Hindistan bir çok uydurma dinlerin ve inançların hakim olduğu ülkelerden biri, böyle bir ülkede böyle cesaret isteyen bir filmi çekmek her babayiğidin harcı değil. Farkındaysanız şimdiye kadar filmin güzelliğinden falan değil sadece gösterdikleri cesaretten bahsettim ki sırf bu yönden benim için en iyi arasına girdi bile.

Türk izleyicilerden gelen eleştiriler arasında iki konu dikkatimi çekti. İlki filmde kullanılan şarkıların gereksiz olduğu yönünde. Canlar artık kabul edin hint filmlerinin olmazsa olmazı şarkılardır! Evet bazı filmlerde bende sinir oluyorum ama çoğuna cidden yakışıyor, zaten hint filmlerini diğer kalıplaşmış filmlerden ayıran en önemli özellik bu şarkılar değilmi ;) Çoğu hint yapımlarında olduğu gibi bu filmde de şarkılar güzel ve eğlenceliydi.

Diğer bir konu ise PK ile 3 Idiots filminin karşılaştırılması. Bence tartışmaya gerek bile yok her iki filmde kendi içinde farklı ve güzel. Ben her iki filmin konusunuda işlenişinide sevdim.  

Ve bütün bu gelişmeler ışığında PK gösterime girmeden en fazla eleştirilen, gösterime girdikten sonra en fazla izlenen filmler arasına girdi. Rajkumar Hirani ve Aamir Khan istedikleri etki-tepkiyi fazlasıyla aldılar sanırım.


*Filmde en çok üzüldüğüm sahne baysa(abi)'nın ölmesi oldu ya sanırım böyle bişi beklemiyodum PK gibi bende şok oldum.

*Dans eden arabalar ahahahah. Bu tabiri kim bulduysa helal olsun, aklıma geldikçe gülüyom hala :)

*Aamir Khan'ın filmde bir uzaylıyı canlandırmasını beklemiyordum, filmin konusunu felan okumadan izlediğim için baya şaşırdım. Her zaman ki gibi bu zor rolü ustalıkla oynadı kral.

*Filmde en büyük endişem Anushka Sharma ile Aamir Khan'ın sevgili falan olucağıydı. Zira Aamir'in yaşı baya ilerlediği için baba-kız gibiler artık, filmde sevgili muhabbetinin olmamasına çok sevindim.

Spoiler sonu

PK filminin seveni olduğu kadar sevmeyenide fazla izleyip kendiniz karar verin ;) Umarım Aamir Khan arayı çok açmadan yine güzel bir filmde karşımıza çıkar. Şidilik sağlıcakla kalın...


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...