28.09.2013

Akapella - Dinle Burayı!


Yazıda en nefret ettiğim şey giriş cümlesini kurmaktır. Sanırım blog yazarlarını en fazla zorlayan kısımda bu, aslında söyleyecek çok şey vardır ama bir türlü başlayamazsın. O yüzden ben girişi bir kenara bırakıp direk konuya dalıyorum. Bugün Akapella müziği hakkında konuşucam ve akabinde seçtiğim şarkıları eklicem. Öncelikle bu ismi ilk kez duyanlar için Akapella kısaca enstrüman kullanmadan çıplak insan sesiyle söylenen müzik türüdür. 

İlk akapellayla Sertap Erener'in Voice Male grubuyla birlikte söylediği Zor Kadın şarkısıyla tanışmıştım. Adamlar o kadar uyumlu ki enstrüman olmadığına insanın inanası gelmiyor. Çok iyilerdi be, Zor Kadın şarkısını zaten severdim ama akapella versiyonunu da çok sevdim, hatırladıkça da hala dinlerim. Onlardan sonra da Türk yapımı olan Vokaliz grubuyla tanıştım daha doğrusu adamlar 2004 yılında kurulmuş ama ilk albümlerini 2007 yılında çıkardılar. Ben bu grubun adını sanını Neredesin Firuze filminin şarkısını seslendirdikleri Ya Evde Yoksan şarkısıyla farketmiştim. Filmin güzel ve orjinal şarkılarından biriydi. Türkiye'nin ilk ve bildiğim kadarıyla tek akapella grubu olan Vokaliz yeni üye arıyormuş, yeteneği olan arkadaşlara duyurulur;) (Bilgi için tık tık) Bu türdeki şarkıları dinlemeyeli baya olmuştu malum ülkemizde pek ön planda değil, geçen gün izlediğim Pitch Perfect isimli bir film sayesinde tekrar hatırladım ve buraya da eklemek istedim. Bilen bilir amerikan yapımı filmlerinin %90'ını sevmem duygu yoksunu ve saçma gelir bana. Bu filmde onlardan biri (hadi hakkını yemeyeyim orta seviye diyelim) o yüzden filmi falan boşverip direk filmde söylenen akapella tarzı şarkıları ekliyorum. Film üniversiteler arası yapılan akapella türü şarkı yarışmsını konu alıyor yani bol bol şarkı vardı ama ben en sevdiğim şarkları ekleyip ufaktan kaçıyorum. Sağlıcakla kalın;)

Not: Yaptıkları iş dinleyenlere her ne kadar kolay gibi görünse de birbirinden farklı müzik aletlerinin seslerini çıkarmak zor olsa gerek. Herşeyi geçtim aralarındaki uyum bile taktire şayan...

*****
Pitch Perfect Filminden





****
Zor Kadın / Sertap Erener- Voice Male


****
Ya Evde Yoksan / Özcan Deniz- Haluk Bilginer- Vokaliz


****
Kaç Yıl Geçti / Vokaliz

4 yorum:

  1. yine güzel bir yazıydı..bizi bu müzik türüyle tanıştırdığın için tşkler ^^

    YanıtlaSil
  2. Kaçyıl geçti vokaliz'i dinlememiştim. Buarada blogun çok iyi, eğlenceli, keyifle takip edeceğim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğun en güzel yanı eski yazılara göz atarak geçmişi yad etmek, seviyorum blogları:) Yorumun için çok teşekkür ederim efenim her zaman beklerim ;)

      Sil

[Bilgilendirme: Saygı sınırlarının çiğnenmemesi adına gönderilen yorumlar yönetici onayından sonra yayınlanmaktadır.]

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...