6.09.2013

Size bir sır vereyim mi a dostlar?



Baya bir zaman sonra blogda yazar olduğumu hatırladım ve koştum geldim. Blogda bir ilk gerçekleştirip kendi özümüzü  yani bir türk dizisini tanıtıcaz (arada hatırlamak lazım dimi ama) Uzun zamandır  hatta bayaaa bir zamandır  tv de dizi izlemiyordum (ha sanmayın bu kız hiç  tv izlemiyor ) yok öyle bir şey tabi, her yerde elim kolum vardır evelallah. Bir diziyi şöyle günü gününe takip etmiyordum demek en doğrusu.
Gündüz vakti  Fox tv de tesadüfen dek geldim. Aslında birkaç kere zapladım ben bu diziye ama ben zapladığım zamanlarda ekranda Murat Han ve  Esra  Ronabahar ‘ı görünce tam bir  öngörümle diziyi hemen çözdüm. Konusu; Bu adamla kadın evli, çoçuklarını  kaçırmışlar, çoçuklarını bulmaya çalışırken bir sürü olaylar olaylar diye kardeşime anlatırken buldum kendimi ve bunu sadece 30 saniye de  izleyip çözmüştüm.
Aradan zaman geçtikten  sonra tekrar aynı diziye dek geldim, çoçukları niye kaçırmışlar diye fikir sahibi olmaya çalışırken, bir çoçuk diğer adamın kılığına bürünüyor, biri görünmez oluyor, öbürü ampulleri falan patlatıyor…..  
Abowww!  Bu buu buu neymiş bunlar  derken kısa süreli bir şok geçiriyorum. 
Evet bu bir fantastik diziymiş, hemi de drama olanından. Acemi cadı, Selena gibi sadece  çoçuklara yönelik   değil  de yetişkinlerinde izleyebileceği türden (kendime pay da çıkartayım)X-men vari... Biraz daha mantığa dayandırmaya çalışmışlar.
Ne yalan söyliyim, valla ne yalan söyleyim izlemediğim bölümleri de internetten tamamlayıp yayınlanacak olan son bölüme kadar geldim. Arada  internet yorumlarını da okuyorum tabi ; baktım  minnak kuzular etkisi altına almış diziyi. Yetişkinler izlemiyor mu   bu diziyi  sadece ben mi izliyorum diye kendi kendime dert yanarken bir geçmişime döndüm, zamanında Kavak Yelleri kabusuna da ben böyle bulaşmıştım işte (Allah'tan sonra fark ettim de geç de olsa döndüm o diziden o  dizi  de şimdi tahtını Güneşi Beklerken'e bırakmış sanırsam) Düşündüm taşındım sadece ben mi izliyorum piskolajisinden sıyrılıp   bizim korecanlara da bildireyim de  yalnız kalmayım dedimJ  


Neyse efendim  ben sevdim bu diziyi çoğunluk da biliyormuş , sosyal medyada da ses getiren bir diziymiş. Benim gibi sonradan yetişen azınlıktaki izleyiciler içinse dizinin konusu;
Geleceği görebilen bir yetenege  sahip olan kızın annesi:Sevgi
Eşyaları hareket ettirebilen bir çoçuk ve onun babası: Mehmet
Düşünceleri okuyabilen bir kız :Zeynep
Vucudu eletrik yayan bir kız: Aylin
Görünmezlik yeteneğine sahip  yağuşuklumuz :Tilki
Bu yetenekli karakterler ilk bölümde, Zeynep in babasının etkisiyle  ve birtakım da tesadüflerle buluşuyorlar. Kendilerini kaçırmak isteyen insanların sırlarını çözmek için  de aynı evde yaşamaya karar veriyolar. Dokunduğu insanın  kılığına bürünen  bir yeteneğe sahip  Burak da aileye katılan  son üye. İşte böyle kısa ve öz bir dizi, tabi ben olabilecek en sade şeklinde yazdım. Dizi gerçek bir aile olmayan , bir aile dizisi aslında :) Yer yer keyiflendiriyor, yer yer üzüyor. Fazla boğmuyor sizi , gününüzü neşelendirebiliyor.
 Bu diziyi yazmamın amacı bu türdeki fantastik  dizilerin önünü açmak birazda. Tabi bizimkilerden de vampirli, zombili, kurt adamlı diziler beklemiyoruz . O kadar  ufkumuzu açmaya gerek yok. Ama şöyle Secret Garden gibi fantastik bir dizi neden olmasın. Olamaz mı, OLABİLRRBak bu ekip yapmış olmuş bir ilk olma yolunda da öncü olmuşlar. Bir de söylemeden geçmeyelim efektleri çok sağlam kullanıyorlar. Kim ne  yapıyorsa, ne ediyorsa eline koluna sağlık. Özelikle Aylin’de elektrik vucudunda pat pat patlıyor ya işte ona bayılıyorum:D
Yıllar sonra  öz babasının aslında yan komşusu olduğu öğrenen çoçuk, Tecavüze uğramış bir kızın öyküsü,    zengin kız fakir oğlan klişesi, iki erkek  kardeşin paylaşamadığı  bir kadın, kardeş kavgası, kan davası, miras kavgası, ferihası emiri, kuzeyi güneyi, doğusu batısı   da da da daaaa ne kadar  da … Hep ağlak  hep ağlak  dizilere  de  bir dur demek için  aslında bu diziyi yazdım. 
Diziyi daha ayrıntılı yazmama sebebim daha da  önemlisi yazamama sebebim; hiçbir şeyi bilmemem.
Aylin in ;hiç ailesi ,arkadaşı yok mu, ne yapmış nasıl yaşamış bu zamana kadar ,parası  nerden geliyor:BİLMİYORUZ
Sevgi’nin kocasına ne olmuş,kızı nerde,nediyor:BİLMİYORUZ
Tilki, yıllar sonra karşısın dikilen kardeşini  hiç tanımadı,neden?,gerçek ismi ne?,Annesi var mı yok mu?babası nerde,ne yapmış?bu çoçuk bu zaman kadar  nasıl yaşamış:BİLMİYORUZ
Zeynep :Gerçek anne babası kim? Bu kızcağız düşünceleri okuyabilen biri neden aile olayları  çözemediği zamanlarda  bu kızın böyle bir yeteneğinden faydalanmıyorlar acep ve I hear your voice dizisindeki çoçuk,  sadece gözünün içine bakan insanın düşüncelerini okuyabiliyordu ve mantıklıydı benim açından ama bu kızcağız sadece gözünün içine bakanın düşüncesini mi okuyor yoksa kapı arkasındaki insanın yada arkasındaki duran insanın   düşüncelerini de okuyabiliyor mu?BİLMİYORUZ

Burak,bu çoçuk hakkında  hiç mi hiçbir şey :BİLMİYORUZ
Ha birde büyük abi var..görüntüsü yok, sesi yok -ama varr  yani olduğunu söylüyorlar - bu abi   nörüyor BİLMİYORUZ

Yani açıkçası pek bir şey bilmiyoruz. Hadi  biz bir şekilde idare ediyoz, kafamızda kuruyoruz  ama bunlar aynı evi paylaşıyolar bir bağ oluştu aralarında hiç mi sormuyolar birbilerine ''Ya gardeş sen napıyordun bundan önce, annen baban sağ mı,sen ne ayaksın yaw''  demiyolar mı? Senaristler de ilerleyen zamanlarda açıklayacaklardır heralde ,yani sanırsam, galiba, inş:D

veeee itirafım; diziye  Aylin ve Tilki ikilisinin müthiş kimyası yüzünden bağlandım
çok şeker mi şeker bir bir çift.Aslında bir  çift olamadılar ama  dizideki  halleri görülmeye değer .
 İkilinin birbirlerine çemkirme diyoloğları ,kıskançlıkları  güldürüyor.
Tilki, ayline çarpılmadan nasıl dokunacak o da merak konusu

Karakter tanıtımları


Sevgi :Evin reisi  olayları derleyip toplayan herkesle birebir ilgilenen,sırların çözüme kavuşturmak için en çok uğraşan.

Esra Ronabar:Çok yakışıyor ekrana.Konuşurken  gözleri dolan,sesi titriyen biri.Ses tınısına ayrı bitiyorum.Çok da alımlı bir kadın ekranda hep görelim onu.Uçurumda da  on numara oyunculuğu vardı dipnot olarak bulunsun..


Mehmet :Mantığına oturmayan hiçbirşeyİ kabul etmeyen, şaşkın,sakar  ve sempatik yanları olan  oğlunu çok seven bir baba

Murat Han:Yani ne desem bilemedim,kırk yıl düşünsenm böyle bir rolde oynayacağını düşünmezdim sırf murat beyi görünce dram dizisidir diye kaçkere istikrarla açmamıştım bu diziyi..yakışmış bu role artık böyle sempatik rollerde görmek isteriz kendisini.





Aylin :Sinirlenince ve heyecanlanınca kalp ritmine bağlı olarak elektik yayan ve böyle zamalarda kimsenin dokunamadığı bir şirine.

Demet Özdemir :Gözleri kocaman, çok sevimli yüz hatlarıyla birlikte  samimi bir oyunculuğu olan balı lokma tatlısı bir kız.Ben bayıldım bu kıza bu diziyle  büyük sükse yapacak gibi duruyor,demedi demeyin.(ahada yazdım buraya)
Not: üzülünce dudakları yerçekimine karşı koyup aşağı doğru eğilmiyor mu ,işte orda kıyamıyorum üzmeyin artık şu kızcağızı içim şişti.









Tilki :İstediğinde görünmez olabilen delikanlı, kalbi yorulursa görünür duruma geçiyor. Espri kabiliyeti, kapak cevapları, cool duruşu ve  artist hareketleri ile Aylin'in gönlünde taht kurmuştur.
Bir an önce Aylin'e sevdiğini  söylese de  o da ,bizde ailecek rahatlasak.

Ekin koçHer dört kişiden üç ‘ü  Johnny Depp i benzetiyormuş.  Peki ya ben, fotoğraflarında benzetirken  dizide yok yahu  neresi benziyor derken buluyorum kendimi . Hem benziyor hem benzemiyor diyenlerdenim... Anlamlı bakışları, hafif sağa yanık gülümseyişi , abartısız oyunculuğu ile  yakışıklı oyuncular kervanına  çoktan katılmış, yolu açık olsun..sevdik...



Not: Bu diziyi yazdım  yazmasına da aylar sonra bu diziyle ilgili  ‘iyice brezilya dizilerine döndü’ diye bir yorum yaptırmazlar inşallah bana senaryocanlar;)

~Misaki~

5 yorum:

  1. ben de izliyorum netten bu diziyi her hafta düzenli takip etmiyorum netten istediğim zaman izliyorum. benimde hoşuma gitti, önce senin gibi şöyle bir açıp kapatmıştım 5 dk izledikten sonra.

    ayrıca bir ABD dizisinden uyarlandı demişlerdi o ABD dizisini izledim sırf görmek için ama bazı şeyler benzese de baya farklı da zaten çok izleyemedim o diziyi bu dizi daha samimi diğeri aksiyonlu. İlk bölümü bitirmedim o dizide ama sonra bakıcam aksiyon izleme moduna girince. sana katılıyorum umarım bozmazlar ilerde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende uyarlama olduğunu duymuştum hatta birebir gidiyormuş konusu sanırım.
      farklı konsepti olduğu için şans verilebilir diziye ,tabi ilerleyen zamanlarda ne olur bilemicem:)

      Sil
  2. Öncelikle seni bu blogda gören cennetlik diye çemkireyim de içimde kalmasın misakiiii! Ayrıca umarım şifreni dört-beş yere not almıssındır, biliyosun burdaya yazar olarak gelebilmek pek bi zor adsadcsafhj:)))

    Bu diziyede senin yüzünden başladım ama fena değil güzel ilerliyor. En azından farklı bi konusu var, sonlara doğru batırmazlarsa tabi. Hiç bişey yoksa bile Tilki için izlenir, pek bi sevdim bu çocuğu...

    Son olarak Türkiye de Secret Garden çekilecek olsa başrollerde kim oynardı acaba? Aklım ona takıldı ya var mı aklınızda hem karizmatik hemde çatlak bir oyuncu? :)

    YanıtlaSil
  3. sorma delim,buraya girmek bir dert çıkmak iki dert:))

    Ben hatırlamayorum şöyle güzel başlayıp güzel biten bir türk dizisi açıkçası,sonlara doğru elbet bozacaktır ama şimdilik farklı bir konusu olduğundan dolayı şanş tanıdık,bakICAZ ARTIK

    valla benim hiç aklıma gelmiyor o rolün altından kalkabilecek biri ya,bence yeni bir oyuncu oynamalı o rolü,dizi çekilsinde biz oyuncuyu buluruz delim,ayıpsın:)

    YanıtlaSil
  4. bu fox dizilerini izleyen var mı derdim ama sonradan keşfettim ki çok varmış.
    hiç fox bile açmıyoruz sanırım görmedim bile diziyi :(

    YanıtlaSil

[Bilgilendirme: Saygı sınırlarının çiğnenmemesi adına gönderilen yorumlar yönetici onayından sonra yayınlanmaktadır.]

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...